Spektakl na Ušću, ali stvarno! | Sportski auto i karting savez Srbije

Spektakl na Ušću, ali stvarno!

18.06.2017

FOTO GALERIJA

Nedeljna trka „Nagrada Beograda 2017“ na stazi Ušće u potpunosti je ispunila očekivanja svih- organizatora, takmičara, pa i publike, koja je došla u popriličnom broju bez obzira na dosadnu kišu koja je jačim ili slabijim inzenzitetom padala gotovo tokom celog trkačkog dana. Na svu sreću, ta kiša je bila jedina negativna stvar koja se tokom nedeljnog popodneva dogodila na Ušću. Naime, trka je protekla bez ijednog incidenta, ako se izuzmu ustaljene trkačeke „čarke“ i okršaji, pa je i satnica programa perfektno ispoštovana. Jedini kraći prekid dogodio se pre starta prve divizije, i to upravo zbog kiše, kada je takmičarima odobrena promena guma, jer su padavine krenule baš neposredno pre starta!

Centralna trka dana bila je ona „sačuvana“ za kraj, u najmanjoj klasi, popularnom „malom N“. Bespoštedne borbe za svaku poziciju vodile su se duž čitave staze, Vukašin Stevanović, Igor Franičević, Đorđe Risitić i Marko Markov činili su četvorku koja je odlučivala o pobedniku. Markov zbog kvara, odnosno Stevanović zbog prevelike želje i izletanja prvi ispadaju iz te borbe, ali i trke, a u finišu Franičević se brani od svih napada lidera šampionata Ristića i slavi prvu pobedu karijere, u svom gradu, pred svojim navijačima. Treće mesto osvaja golobradi Nikola Lazarević, talentovani novi momak klase, i to baš u danu kada slavi tek 17. rođendan. Neiskusni Lazarević je mnogo pozicija izgubio posle perioda vozila bezbednosti na stazi, njegovu smušenost iskoristili su rivali prilikom restarta, pa je Lazarević u jednom momentu pao čak na 10. poziciju! Mihailo Milenković završava četvrti, a Marko Marić, osvajač pol- pozicije i rani lider trke biva naknadno brisan iz plasmana zbog udaranja Milenkovića, koji je „katapultirao“ inače odličnog Đorđa Vulovića u zaštitni zid krivine jedan.

I druga klasa „jugića“, ali ona jača, poznatija kao „hibrid“, takođe je imala svoje draži i neizvesnosti. Istini za volju nije bilo toliko uzbuđenja kao u „malom N“- u, ali je na kraju razlika između pobednika i drugoplasiranog bila verovatno najmanja u istoriji „hibrida“- neverovatnih pet hiljaditinki dovele su Dušana Nastasijevića ispred Jovana Lazarevića, koji je većim delom bio lider trke. Aktuelni šampion Nastasijević u poslednjoj krivini koristi malu grešku Lazarevića, dovoljnu za gubitak već viđenje pobede. Trenutni lider Šampionata, Viktor Davidovski, mirno se dovezao do treće pozicije, mada su Marko Pavlićević i Petar Miloradović tokom svih 22 kruga bili uz makedonskog asa, ali bez prave šanse za napad.

U Diviziji 3 vožene su spojene klase III, IV, V i VI. Posle odustajanja Uroša Brkića, briljantnu pobedu upisuje Nenad Savić, ujedno najbrži čovek klase IV. Vuk Radenković je slavio prvu pobedu sezone u klasi III, završivši na drugom mestu u diviziji, ispred Radmila Vojnovića i Milorada Ratkovića, koji su drugi i treći u klasi III. Interesantno je da je treće mesto u klasi zauzeo Dragan Filipović, ali je tu poziciju morao da prepusti Ratkoviću, jer je zaboravio da se pojavi na obaveznom merenju automobila nakon trke!

Kiša je, kao što rekosmo, definitivno pokvarila uvertiru dana, trku Divizije 4, gde su spojene klase VIII i IX. Dragan Stojković se posle subotnjeg udesa nije pojavio na startu, baš kao i Dejan Čolović, kojem je zatajila elektronika u „ford fokusu SP“. Tako je Nemanja Milovanović poveo trku ispred Darka Božilovića i Alekse Radojkovića. Lider greši u krivini dva i parkira oštećenu „hondu sivik“ nakonm izletanja i udarca u betonsku barijeru. Uskoro na istom mestu odustaje i njegov brat Mirko, koji se prvi put ove sezone pojavio u svom „fokusu SP“, takođe zbog izletanja. Darko Božilović je iskoristio ukazanu priliku i lako trijumfovao u diviziji i klasi IX, ubedljivo ispred Alekse Radojkovića, najboljeg u klasi VIII.

Lep trkački dan dodatno je ulepšao i direktni TV prenos na sajtu SAKSS- a, ali i na FB i Youtube kanalima Saveza, koji su bili izuzetno gledani, s brojkom od oko 10.000 poseta! Zato u Savezu obećavaju da će naredna trka na Ušću, poslednjeg vikenda avgusta meseca, koja će se bodovati i za Centralnoevropsku zonu, biti još bolje odrađena.