Filip Jenić 15. u Velikom finalu svetskog Rotaks prvenstva | Sportski auto i karting savez Srbije

Filip Jenić 15. u Velikom finalu svetskog Rotaks prvenstva

27.10.2019

Posle slobodnih i kvalifikacionih treninga i trka, polufinalnog okršaja, šestog dana na kartodromu Sarno u Italiji došao je red i na Veliko finale svetskog Rotaks prvenstva na kom je Srbiju predstavljao Filip Jenić. Sam ulazak u finale je uspeh, a naš Jenić je startovao sa 25. mesta i posle 17 krugova, uspeo da "zaradi" deset pozicija i kroz cilj prođe kao 15. Ako se uzmu u obzir sve okolnosti koje su pratile Jenića tokom prethodnih pet dana uspeh je ogroman, ali ako se uzmu u obzir i rezultati tokom kvalifikacija i trka, svi znamo da je Jeniću mesto u prvih pet na planeti.

Kao i do sada Filip je sve sam lepo pisao, a mi vam prenosili, tako da je red da saznamo kako je bilo uoči, tokom i posle finalne trke.

- Bio je to dan zbog kojeg su svih 360 vozača iz celog sveta došli, odnosno Finalni dan! Kao i svakog dana počinjemo warm upom u kom sam bio četvrti. Pre finala imali smo grupno fotografisanje i predstavljanje država. Pošto sam bio jedini vozač Srbije tokom svega bilo mi je pomalo dosadno. I morao sam svih pola sata da vijorim našu zastavu, ali vredelo je. Posle uvodne ceremonije imali smo pauzu za ručak tokom koje sam bio obuzet mislima o predstojećem finalu. Odnosno razmišljao sam o svim situacijama koje mogu da me snađu. Došlo je vreme za finale - uvodne su reči Jenića.

Prilikom starta verovatnoća da će doći do kontakta je ogromna, tako reći bez obzira na kojoj poziciji se nalazite kada se ugase svetla na semaforu svi se trude da što više napreduju, izuzev vodećeg koji se trudi da ostane na čelu kolone. Što je pozicija na startu dalja od prvog reda, gužva je veća i kontakti su češći i gotovo neizbežni, a valja napadati i braniti poziciju.

-  Zbog jučerašnjeg sudara u prefinalu morao sam da startujem sa 25. pozicije sa koje je dosta teško startovati. Znao sam i imao sam u vidu da sam se čitavu godinu borio za ovo i da moram da dam sve od sebe!!! Na startu sam sačuvao poziciju i prvi krug je prošao potpuno čisto što je jako bitno za dalji tok trke. Malo pomalo obilazio sam, ali sudar iz prefinala odnosno činjenica da mi je spao hladnjak uticala je da mi se motor pregreje. Odnosno, nisam imao dovoljno snage na pravcu i što je trka više odmicala problem je bio sve veći, ali moja nada za prvih 15 pozicija nije se ugasila. Borba je bila jako iscrpljujuća i taktički vrlo teška za vožnju pošto moram da napadam, ali i da se branim svih 17 krugova oko jedne od najdužih karting staza Evrope. Na kraju kroz cilj sam prošao baš kao 15. Odnosno ispunio sam želju! Naravno to s početka vikenda nije bila želja, ali s obzirom na to šta se sve izdešavalo ovo je bilo gotovo nemoguće ostvariti - jasan je Filip.

Odmah posle trke, dok su utisci najjači, Jenić je sumirao sezonu, ali i Veliko finale.

- Mislim i nadam se da sam kao prvi ikada Srbin koji je ovo vozio uradio i više nego dovoljno da se naša zastava nalazi na samom vrhu svetskog kartinga! Ovom trkom okončana je još jedna sezona u nizu, ali jedna prilično uspešna sezona! Šampion sam Centralnoevropske zone, Sport stil cupa( kup zemalja bivše Jugoslavije) i Srbije. Završio sam 10. na Svetskoj FIA Akademiji od 51. vozaca iz 48 zemalja, 15. na svetu u Rotaxu, 8. na internacionalnom kupu u Francuskoj od 90 vozača iz celog sveta! Nadam se da će 2020. doneti još mnogo novih titula - poručio je Filip Jenić.