Stajkov ostavlja samo mrvice rivalima

23.09.2017

FOTO GALERIJA Subota 23.09.2017

p>Prošlogodišnji pobednici našeg najvećeg automobilskog takmičenja, Plamen Stajkov i David Kvatškelija, čini se da nastavljaju tamo gde su lane stali- pobede, pobede i samo pobede! Na jubilarnom 50. Srbija reliju bugarski as s gruzijskom licencom je apsolutno dominirao tokom prvog dana, osvojivši četiri od pet voženih specijalnih ispita u svom „micubišiju lanser EVO IX“. Samo poslednji specijal, „mamutski“ Golden 2 (30 km), osvojio je Orhan Avdžiogulu. Turčin u „ford fijest R5“, koji je prvi put na ovim terenima, trenutno zauzima drugo mesto u generalnom plasmanu, sa 17, 3 sekundi zaostatka, što obećava odličnu borbu za konačni trijumf u konkurenciji za Evropski reli trofej pred nedeljna završna četiri brzinska ispita, gde će se u kontra smeru od subote po dva puta voziti Duboko (9,31 km) i Golden (30 km).

Bugari su dominantni u vrhu, jer iza Stajkova i Avdžioglua na poziciji tri „sedi“ Ignjat Isaev, u „sitroenu DS3 R3 maks“, ispred Grigora Grigorova u „pežou 208 R2“. Najbolje plasirana domaća posada je Đanluka Roko/ Jovan Isailović, u „subaru impreci WRX STi“, koji se nalaze na petom mestu generalnog plasmana. Srbin koji živi i radi u Švedskoj, Vladica Rabrenović u „renou klio R3“, osvajanjem današnjeg drugog mesta u domaćoj konkurenciji i zvanično je odbranio naslov šampiona Srbije za sezonu 2017! Podsećamo da se za Šampionat Srbije svaki od dva dana boduju posebno, kao dva zasebna relija, tako da je s ovih 18 bodova Rabrenović postao prvak. Na podijumu domaće konkurencije našao se i Željko Milutinović, brzi Valjevac u daleko slabijem „renou klio“ grupe N, a četvrti je Aleksandar Dučić, u istom automobilu, koji takođe ima razloga za slavlje, pošto je novim bodovima obezbedio šampionsku titulu u klasi IV. Pomenuta dvojica trenutno zauzimaju pozicije sedam i 10 u generalnom plasmanu nakon prvog dana. Na pragu osvajanja titule je i mladi Luka Kotorčević u klasi II, posle današnje pobede nad glavnim rivalom Tomom Nikitovićem, pa je mladom Užičaninu u nedelju potrebno samo pet bodova za krunu u klasi.

Što se borbe u najmanjoj klasi „mali N“ tiče, zanimljivo je da se konkurenti za titulu, Zoran Milisavljević i Predrag Stefanović, nalaze tek na petom i šestom mestu u svojim „jugićima“! Ubedljivi lider je domaća posada Mirković/ Mirković, ispred tandema Šolajić/ Đukanović i posade Blagojević/ Milanović. Interesantno ja da dve vodeće posade prvi put ove sezone izlaze na stazu, pošto su propustili četiri uvodna takmičenja u reli šampionatu.

Ono što posebno raduje je odlična organizacija, bez ikakvih problema i incidenata na brzincima, uz samo pet odustajanja na vrlo zahtevnim terenima. Na žalost jedno od njih je Georgi Vasilev u „micubišiju EVO IX“, koji je bio kandidat za plasman na podijum u ERT konkurenciji. Istini za volju prvi jutarnji prolazak specijalom Lokva 1 je otkazan iz bezbednosnih razloga. Potez jeste nepopularan, ali kao što i sam predsednik FIA- e, Žan Tod, reče u svojoj video poruci na sinoćnom ceremonijalnom startu- bezbednost pre svega!

Nedeljni dan startuje specijalom Duboko u kontra smeru, u 09:49, potom sledi dugački Golden u kontra smeru, od 10:22, a nakon servisa i pregrupisavanja vozi se još jedan identični krug od dva specijala koji počinju 12:30, odnosno 13:03 časova.

Publika za čistu „desetku“!

Atraktivni automobili i posade, ali i vrlo lepo vreme, izmamili su na specijalne ispite u okolini Užica veliki broj posmatrača. Brojni gledaoci sa večernjeg ceremonijalnog starta su se ujutru, u još većem broju, samo „preselili“ na brzince. Direktori bezbednosti imali su dosta posla da obezbede sve zone za publiku, na sreću reli publika je vrlo kulturna i „pismena“, te je bez ikakvih problema bila prava milina uživati na specijalima, kako posadama uz brojne navijače, tako i za publiku koja je imala šta da vidi.