Dušan Borković


TITULE:

  1. Dvostruki evropski šampion 2015 FIA European touring car cup I 2012 FIA European hill climb championship
  2. 12 nacionalnih šampionskih titula
  3. Tri zlatne kacige
  4. Dijamantska kaciga (najmladji osvajač ove najveće nagrade u istoriji automobilskog sporta)
  5. Osvajač preko 250 trofeja

Karijera Dušana Borkovića počela je 1994 godine sa nepunih 10 godina vožnjom kartinga. Prvu trku koju je vozio završio je na četvrtom mestu. Bio je ovo neverovatan uspeh za jednog početnika.

Na sledećoj  trci već je bio drugi  i ubedljivo brži od ostalih, već etabliranih takmičara.  Medjutim, tokom treninga pred treću trku, prevrnuo se i zadobio nekoliko povreda, od kojih je najozbiljnija bila prelom obe podlaktice. Oporavak je trajao nekoliko meseci, ali čim su mu skinuli deo gipsa sa jedne ruke, opet je bio za volanom. 1995. Godina bila je izuzetno uspešna karting sezona u kojoj je Dušan postao prvak Jugoslavije. I tako šest godina za redom. 1997. Godina Dušan Borković je za treću uzastopnu titulu šampiona dobio „Zlatnu kacigu“ i postao najmlađi dobitnik tog priznanja u istoriji.

Ove, kao i naredne godine Dušan osvojio vicešampionsku titulu u Mađarskom karting šampionatu. 

1999. godina je godina u kojoj je Borković osvojio petu titulu šampiona za redom. 2000. godine Dušan dobija i drugu Zlatnu kacigu i postaje najmladji dvostruki dobitnik ovog priznanja. 2001. godine Dušan iz kartinga prelazi u "mali N" u kome se vozi Jugo. I odmah 2002 godine postaje vicešampion u klasi “mali N” i ostvaruje  prvu pobedu na stazi "Ušće" u Beogradu. Naredne godine Borković  je prešao u najpopularniju klasu u domaćem šampionatu, čuvenu "Nacionalnu klasu – hibrid". S obzirom da nije vozio sve trke sezonu je završio kao treći u generalnom plasmanu. U periodu od 2004. do 2008. godine, imao je najviše pobeda u istoriji "Nacionalne klase". 

2007. godine Dušan osvaja i treću Zlatnu kacigu (ovoga puta u klasi Hibrid) i automatski dobija Dijamantsku kacigu čime postaje najmlađi osvajač ove najveće nagrade u istoriji automobilizma.  Dušan Borković je jedan od tri srpska vozača koji u svojoj riznici ima ovu nagradu. 2007.godine prvi put je  vozio  brdske trke i osvojio rekord staze na svih osam trka. 

U toku 2008. godine Dušan je vozio skoro sve što je  mogao, uključujući brdske, kružne i reli trke. 

2010. godine Dušan Borković je postao šampion Srbije na brdskim stazama sa svojim Mitsubishi Lancer Evo 9. On je među 70 vozača u brdskom  šampionatu  pobedio na svih pet trka.

2011. godine Dušan Borković je prvi put nastupio u Evropi, u FIA European Hill Climb Championship. Na 4 staze je postavio brzinski rekord za grupu N i postigao  treće mesto u ovom šampionatu. Da bi 2012. postao evropski prvak u trkama na brdskim stazama (FIA European Hill Climb Championship). Odneo je pobedu  i postigao rekord staze u osam od ukupno deset trka koliko je vozio. Titulu je proslavio u hrvatskom  Buzetu pred 15.000 gledalaca. 

2013. godine Dušan debituje u Evropskom kupu turing automobila (FIA ETCC) i završava sezonu kao trećeplasirani u najjačoj S2000 klasi. Naredne godine prelazi u svetski šampionat (FIA WTCC). Sezonu je obeležilo drugo mesto na čuvenoj stazi Suzuka u Japanu. S obzirom da je Dušan jedini automobilista iz Srbije koji se ikada takmičio u WTCC-u, ovo je ujedno I najveći uspeh u istoriji srpskog automobilizma.  

Dušan je 2015. godinu započeo u Svetskom šampionatu turing automobila, ali posle dva trkačka vikenda u Argentini i Maroku Borković je sa svojim timom doneo odluku da prekine sezonu u Svetskom šampionatu turing automobila i preusmeri se na FIA Evropsko prvenstvo (ETCC) . Odluka je donetu usled nepostovanja uslova ugovora I Dušanove bezbednosti od strane italijanskog tima sa kojim je saradjivao.

2015. Osvajanjem titule evropskog šampiona na kružnim stazama Dušan Borković ostvario je najveći uspeh u svojoj prebogatoj karijeri.

2016. godine Borković se vraća na svetsku scenu u novom TCR International šampionatu gde sa 6 podijuma u 11 trkačkih vikenda osvaja 7. mesto sa automobilom Seat Leon. I ove godine Dušan nastavlja u TCR International sa gruzijsko/italijanskim timom u automobilu Alfa Romeo Giulietta QV.

site:www.dusanborkovic.com